Friday 18 July 2014

sahabat syurga
Assalamualaikum wbt

                        Harini 21 ramadhan. tanggal 18 Julai 2014.. dalam minggu ni byk perkara yang terjadi.. not to me but to muslims in palestin and to my country. it has been a tragic week.. Bulan yang mulia ni umat Islam di uji. Aku takut.. Takut utk terus hidup diatas muka bumi ini.. tp aku juga takut utk mati. :( Dalam pada segala yang terjadi sekarang kadang aku lupa. leka. lalai utk terus istiqamah dalam ibadah aku.
                       
kadang aku menangis
kadang aku ketawa
namun selalu ada masanya aku lupa
lupa untuk terus mengingati yang kuasa
aku malu
malu untuk mengadap Dia pabila tiba masanya
dosa-dosa yang telah aku lakukan
mungkin terlalu banyak
sahabat ku berkata
"kasih sayang Allah,
percayalah setiap yang mengenal kasih sayang Nya mempunyai keyakinan bahawa takdir Allah memberikan yang terbaik utk hambanya. Janganlah bersangka buruk, istiqamah lah dalam ibadahmu, yakinlah ketentuan
Allah adalah yang terbaik"
aku berfikir sejenak
mengapa aku sering terlupa
KeEsaanNya
Maha Pengampun lagi Maha Penyayang
aku bersyukur dikurniakan sahabat yang sentiasa mendekatkan diriku kepada Allah swt
InsyaAllah wahai sahabatku kita akan bertemu di Syurga
Doakan aku agar terus kuat dan istiqamah dalam setiap ibadahku. :')

No comments:

Post a Comment